E-Commerce Live

Daniel Ropers

Daniel Ropers

Bol.com

Daniel Ropers, Algemeen Directeur bol.com

Daniel (1972) is sinds de oprichting in 1998 betrokken bij bol.com. Als adviseur bij McKinsey & Company Duitsland stond hij aan de wieg van het eerste businessplan van mediaconcern Bertelsmann voor wat later bol.com zou gaan worden. Na anderhalf jaar als interim-manager te zijn “uitgeleend” aan bol.com, in de functie van Finance & Business Development Director van het startende bedrijf, werd Daniel in juni 2000 benoemd tot Managing Director van bol.com.

In de ruim zeventien jaar sinds zijn aantreden als eindverantwoordelijke, is bol.com uitgegroeid tot een winstgevend en nog steeds snelgroeiende winkel. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 6,9 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van meer dan 15 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging.  Bol.com is marktleider in de online verkoop van boeken, CD’s, DVD’s, games, software, elektronica en mobiele telefoons aan Nederlandse consumenten en behoort inmiddels tot de grootste retailers van mediaproducten.

Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.

Naast zijn werk bij bol.com is Daniel onder meer bestuurslid bij de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie Thuiswinkel.org.

Daniel heeft Bedrijfseconomie en Global Business gestudeerd, aan de Erasmus Universiteit Rotterdam resp. de Ecole Superieure des Sciences Economiques et Commerciales (ESSEC) te Cergy Pontoise, Frankrijk.