E-Commerce Live

Amazon vs niet westerse marketplaces (Alibaba): het verschil in impact op kleinere ondernemers

14:20 25 minutes roundtable Roundtable 27
Rogier Goed Verf.nlLinda Brouwer Arie Kuiper BuybayMarco Coninx Verover EuropeSpryker Erik-Jan Quick bol.comHerpositioneringscase van Bever Hidde van der Louw BeverManhattan Associates Europe De Nieuwe Zaak Genesys Maze-One Bol.com Hipex Marktplaats Fabrique Cream Emerce Opleidingen Dotdigital AdRoll
Rogier Goed

Rogier Goed

Verf.nl

Verf.nl kent een rijk verleden. Vakschilder Fabian Kerssens startte in 2006 Budgetverf. Goede vriend Rogier Goed kwam 10 jaar later het bedrijf versterken als managing partner. Sindsdien leiden de twee heren samen het bedrijf. En met succes. Begin 2019 werd Budgetverf.nl omgedoopt naar Verf.nl. Een online verfwinkel die samen met een droomteam van partners en medewerkers inzet op de groeiende markt voor online verf.

Linda Brouwer

Linda Brouwer

Als Programmamanager, Conference Producer en docent bij Hogeschool TIO Amsterdam houdt Linda zich voortdurend bezig met innovaties, netwerken en businesses in eCommerce, Digital Marketing, Connections en Technology in Retail & Finance.

Arie Kuiper

Arie Kuiper

Buybay

Arie Kuiper is CEO van BuyBay. BuyBay is een tech bedrijf gericht op het tegengaan van verspilling in retouren. Wij leveren software en verwerken en verkopen retouren voor eCommerce partijen, distributeurs en merken. BuyBay’s 200 medewerkers verwerken en verkopen tienduizenden artikelen per maand, en werken daarmee mee aan een Zero-Waste eCommerce wereld. 

Arie werkte hiervoor onder andere bij McKinsey als technologieconsultant. In deze rol gaf hij advies aan retailers op het gebied van data-gebruik en AI in innovatie.

Marco Coninx

Marco Coninx

Verover Europe

Marco is auteur van het boek “verover Europa via Amazon”, Amazon expert en eigenaar van diverse internationale opererende webshops. Sinds 2014 verkoopt hij zeer succesvol zijn producten via Amazon in heel Europa en Amerika. Als Amazon expert geeft hij via zijn website advies en cursussen over hoe succesvol te verkopen via Amazon.

Spryker

Spryker

Erik-Jan Quick

Erik-Jan Quick

bol.com

Erik-Jan Quik heeft, na een carrière in consulting, in de afgelopen zeven jaar verschillende functies bekleed binnen bol.com – van Business Development tot Category Management en Content Operations. Nu is hij verantwoordelijk voor de afdeling Netwerk & Groei en houdt hij zich bezig met de verdere groei en ontwikkelingen van het platform.

Herpositioneringscase van Bever

Met een zorgvuldig georkestreerde merkbeweging van ‘outdoor’ naar ‘buiten’ heeft Bever zich in een zeer competitieve retailmarkt flink weten te verbreden zonder haar kwalitatieve positie als specialist te laten verwateren. De instroom van de marketing funnel werd verbreed, zonder dat dat ten koste ging van een gezonde conversie. De daling van de omzetgroei werd omgebogen naar een jaarlijkse double-digitgroei. Bever heeft hiermee een duurzame en leidende merkpositie binnen de markt gevestigd, ondanks een relatief laag marketingbudget. Hidde van der Louw (CMDO Bever) vertelt op E-commerce Live! over hun bijzondere en succesvolle herpositioneringscase.

Hidde van der Louw

Hidde van der Louw

Bever

Hidde startte zijn carrière als consultant en werkte gedurende tien jaar in verschillende managementfuncties. In 2009 stapte hij over naar de online-retailindustrie, waarin hij als CMO, CDO, CCO, directeur inkoop en merchandising bij toonaangevende bedrijven als bol.com, Naspers en Zoover werkte. Sinds 2018 is Hidde CMDO van Bever/A.S.Adventure-groep, waar hij zowel verantwoordelijk is voor alle digitale activiteiten van de groep, als de CMDO-rol vervult binnen Bever, dé buitenwinkel van Nederland. De combinatie van beide rollen stelt hem in staat om nieuwe terreinen te verkennen als het gaat om omnichannel retail en marketing. Contentmarketing speelt een centrale rol in zijn mix, evenals sociale media en loyaliteitsmarketing. Deze inspanningen zijn onder andere beloond met de Europese omnichannel-retailprijs 2018 van Google en een zilveren Effie in 2019.

Manhattan Associates Europe

Manhattan Associates Europe

De Nieuwe Zaak

De Nieuwe Zaak

Genesys

Genesys

Maze-One

Maze-One

Bol.com

Bol.com

Hipex

Hipex

Marktplaats

Marktplaats

Fabrique

Fabrique

Cream

Cream

Emerce Opleidingen

Emerce Opleidingen

Dotdigital

Dotdigital

AdRoll

AdRoll

Gelijktijdige sessies