E-Commerce Live

De impact van de platformeconomie

14:55 25 minutes Roundtable 5
Eduard Hoogenboom bol.comMarco de Vries bol.com

De platformeconomie ‘is here to stay’. Denk aan platformen als Google, Uber en Booking.com – en bovenal aan retailplatformen als Amazon, AliExpress en bol.com. Deze platformen zorgen voor een ingrijpende verandering in het winkelgedrag van de klant. Zij bieden gemak en overzicht in een wereld vol keuzes. Als retailer is het niet de vraag of een platform bij je bedrijfsstrategie past – de vraag is welk platform. Aan tafel bespreken we graag de impact van platformen op de traditionele handelsketen en de afwegingen die je daarbij kunt maken.

Eduard Hoogenboom

Eduard Hoogenboom

bol.com

Na een studie Bedrijfskunde start Eduard Hoogenboom bij KPN, waar hij in twaalf jaar tijd doorgroeit in verschillende managementrollen. In 2013 maakt hij de overstap naar bol.com en is hij als teammanager betrokken bij het platform en haar ondernemers. Sinds 2016 is Eduard Director Partnerservice en daarmee verantwoordelijk voor een groot team dat dagelijks service verleent aan ondernemers. Sinds 2019 is Eduard commercieel verantwoordelijk voor het bol.com partnernetwerk.

Marco de Vries

Marco de Vries

bol.com

Marco de Vries is als manager business development verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het platform van bol.com. Denk hierbij aan onder andere acquisitie van ondernemers, services en initiatieven zoals Briljantjes, het platform waar we innovatieve producten lanceren en ondernemers helpen ‘in business’ te komen.

Gelijktijdige sessies