E-Commerce Live

Consumenten worden gebruikers: e-commerce in China

16:40 30 minutes Stage 4
Aldo Spaanjaars Dragon Strategies

In deze presentatie vertelt Aldo over drie belangrijke trends die een enorme impact hebben op bedrijfsmodellen, waarin Chinese ondernemers momenteel de leiding in nemen. Ten eerste wordt intelligentie steeds kunstmatiger, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan voor bedrijven om hun diensten te verbeteren en efficiënter te maken. Ten tweede maken data en AI ultraconsumentengerichtheid mogelijk, waardoor bedrijven in staat zijn om gepersonaliseerde ervaringen en producten aan te bieden aan hun klanten. Tot slot worden consumenten steeds meer gebruikers, waarbij hun behoeften en wensen veranderen naarmate technologie steeds meer geïntegreerd raakt in hun dagelijks leven.

Aldo Spaanjaars

Aldo Spaanjaars

Dragon Strategies

Aldo leidt zijn eigen China adviesbureau, Dragon Strategies, maar tot eind 2022 was hij Executive Vice President, Outdoor bij Anta Sports, China’s nummer één sportkledingbedrijf en nummer drie wereldwijd.

Gedurende zijn 25 jaar in China, was Aldo ook VP Operations bij Fosun Fashion Group, CEO van Lacoste Greater China, COO van Adidas Greater China, en mede-oprichter van reclamebureau J.Walter Thompson Beijing.

Na te hebben samengewerkt met enkele van China’s meest succesvolle ondernemers, schreef hij het boek “Dragon Tactics”: How Chinese Entrepreneurs Thrive in Uncertainty.

Gelijktijdige sessies