E-Commerce Live

Data-gestuurd ondernemen: van problematiek tot kans

minutes presentation
Joris Scheepens bol.comMichiel Snoek HemdVoorHem.nl

Big data, artificial intelligence, kunstmatige intelligentie. Lastige termen die vaak door elkaar worden gebruikt. Maar waar het bij alledrie op neer komt is dat je een probleem gaat oplossen aan de hand van beschikbare informatie. Alleen hoe ga met je deze inzichten om als je een ondernemer bent met data uit verschillende verkoopkanalen? En hoe doe je dat eigenlijk als je bol.com zelf bent? Welke data deel je met de 35.000 ondernemers die via je platform verkopen? Van kansen tot barrières. Een open gesprek over data-gestuurd ondernemen anno nu tussen director Retail & Data Joris Scheepens (bol.com) en ondernemer Michiel Snoek (Hemdvoorhem.nl).

Joris Scheepens

Joris Scheepens

bol.com

Joris is director platform business models bij bol.com. Zijn team helpt bol.com en partners om door middel van data gedreven werken steeds beter te presteren, runt processen in pricing, assortiment, supply chain en het partner platform en is de aanjager van data science binnen bol.com. Joris is een enthousiaste en gedreven econometrist en zijn hele werkende leven heeft zich afgespeeld op het snijvlak van strategie, data en operationele verbetering.

Michiel Snoek

Michiel Snoek

HemdVoorHem.nl

In 2010 de webshop HemdVoorHem.nl begonnen met inmiddels 25 medewerkers. Verkopen vinden plaats via de eigen webshop, Bol.com en Amazon.