E-Commerce Live

E-commerce verduurzamen. Hoe dan?

14:00 30 minutes presentation Stage 2 Fulfillment & Logistics
Wouter Barkman bol.com

Het verduurzamen van e-commerce is een actuele ambitie van veel bedrijven en raakt veel facetten in de dagelijkse bedrijfsvoering – van productaanbod tot bezorging. Duurzaamheid is dan ook een uitdaging voor veel retailers. Bol.com is als platform sinds een aantal jaar zeer actief bezig met dit thema en voelt zich als grote e-commerce speler verantwoordelijk om hierin een drijvende kracht te zijn. De belofte van bol.com is dan ook om ‘in 2025 de directe voetafdruk per pakketje terug te brengen tot 0 gram CO2-uitstoot’. In deze sessie deelt Wouter de trends, uitdagingen en lessen van bol.com.

Wouter Barkman

Wouter Barkman

bol.com

Na zijn studie Bedrijfskunde vervult Wouter strategische functies bij Conclusion en PostNL. Sinds 2016 is hij werkzaam bij bol.com, waar hij startte in de functie van Manager Logistieke Strategie en Innovatie. Sinds 2019 is hij er Director Nieuwe Capaciteit. Vanuit die rol is hij mede verantwoordelijk voor de duurzaamheidsstrategie van het platform bol.com. En die plek past goed bij hem; Wouter is al twintig jaar persoonlijk betrokken bij duurzaam ondernemen.

Gelijktijdige sessies