E-Commerce Live

Experimentation at scale @Booking.com. Tools, organisation, culture and experiment examples

30 minutes presentation
Jorden Lentze Booking.com

Bij Booking.com lopen op elk moment van de dag 1000 experimenten tegelijk. Hoe doen ze dit precies? Hier krijgen ze regelmatig vragen over. En deze zal Jorden op E-Commerce Live! voor het eerst op het podium delen:

  • Hoe is Booking.com georganiseerd om zoveel experimenten te kunnen doen?
  • Hoe draagt hun cultuur hier aan bij?
  • En welke tools gebruiken ze hiervoor? 

Mogelijk niet iets waarmee je morgen al aan de slag kan. Maar zeker relevant voor iedereen die bezig houdt met digitale strategie en/of met experimenteren.

Jorden Lentze

Jorden Lentze

Booking.com

Jorden Lentze trad in mei 2017 in dienst bij Booking.com als Product Manager voor het Partner Onboarding Team. Dit team hielp nieuwe hotels en appartementen bij het onboarden op Booking.com. Momenteel werkt hij aan het verbeteren van de Booking apps.

Hiervoor werkte hij bij Google en ABN AMRO Bank aan Conversion Rate Optimization. Hij deed zijn eerste a/b-test in 2008 met Google Website Optimizer.