E-Commerce Live

Herpositioneringscase van Bever

30 minutes presentation
Hidde van der Louw Bever

Met een zorgvuldig georkestreerde merkbeweging van ‘outdoor’ naar ‘buiten’ heeft Bever zich in een zeer competitieve retailmarkt flink weten te verbreden zonder haar kwalitatieve positie als specialist te laten verwateren. De instroom van de marketing funnel werd verbreed, zonder dat dat ten koste ging van een gezonde conversie. De daling van de omzetgroei werd omgebogen naar een jaarlijkse double-digitgroei. Bever heeft hiermee een duurzame en leidende merkpositie binnen de markt gevestigd, ondanks een relatief laag marketingbudget. Hidde van der Louw (CMDO Bever) vertelt op E-commerce Live! over hun bijzondere en succesvolle herpositioneringscase.

Hidde van der Louw

Hidde van der Louw

Bever

Hidde startte zijn carrière als consultant en werkte gedurende tien jaar in verschillende managementfuncties. In 2009 stapte hij over naar de online-retailindustrie, waarin hij als CMO, CDO, CCO, directeur inkoop en merchandising bij toonaangevende bedrijven als bol.com, Naspers en Zoover werkte. Sinds 2018 is Hidde CMDO van Bever/A.S.Adventure-groep, waar hij zowel verantwoordelijk is voor alle digitale activiteiten van de groep, als de CMDO-rol vervult binnen Bever, dé buitenwinkel van Nederland. De combinatie van beide rollen stelt hem in staat om nieuwe terreinen te verkennen als het gaat om omnichannel retail en marketing. Contentmarketing speelt een centrale rol in zijn mix, evenals sociale media en loyaliteitsmarketing. Deze inspanningen zijn onder andere beloond met de Europese omnichannel-retailprijs 2018 van Google en een zilveren Effie in 2019.