E-Commerce Live

Hoe Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award won

13:20 30 minutes Stage 2
Jaap van den Broek Beter Bed

Beter Bed heeft de afgelopen jaren een exponentiële groei doorgemaakt in het aantal online experimenten. Het groeide van enkele tientallen testen op jaarbasis naar zo’n 150 per jaar. Door de hoeveelheid testen krijgt Beter Bed een steeds beter beeld van hun bezoekers. Het draait niet meer om individueel winnende testen, maar om testreeksen die maximaal inzicht geven in bezoekersgedrag binnen specifieke thema’s. Zo voerde Beter Bed een testreeks uit rondom de keuze van een bezorgdatum bij online aankopen. Door de steeds andere invalshoeken te vinden op basis van data, werd tot twee keer toe een significante verbetering in conversie behaald. Met deze case won Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award.

Jaap van den Broek

Jaap van den Broek

Beter Bed

Jaap werkt 8 jaar bij Beter Bed, de slaapspecialist van Nederland en België. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.

Gelijktijdige sessies