E-Commerce Live

Hoe kunnen marketplaces Amazon verslaan met Branded Stores

12:40 30 minutes presentation Stage 4
Martin van Velzen BlokkerSissy Willemsen ClarityFrank Quix Q&A

Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer zoals bijvoorbeeld op Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zijn nu ook hun weg naar de klant te vinden. Amazon is gestart met enkele Branded Stores, een manier waarbij merken hun eigen verhaal kunnen vertellen. Maar hoe succesvol zijn deze online shop in shops? Dragen ze bij aan de shopper experience? Draagt het bij aan de merkbeleving van het merk en de marketplace? Aan de UvA hebben we een onderzoek gedaan naar Branded Stores op Amazon. Welke lessen kunnen we trekken uit dit onderzoek? Waar liggen kansen voor Nederlandse Marketplaces? Welke kansen biedt dit voor A-merken? Welke ruimte laat Amazon liggen voor andere marketplaces en A-merken? In deze sessie presenteren we de resultaten uit het onderzoek en gaan in gesprek met twee retail executives die eigen marketplaces hebben, Martin van Velzen Director Marketing & E-commerce van Blokker en Noel Manning Chief Technology Officer van Leen Bakker.

Martin van Velzen

Martin van Velzen

Blokker

Privé: 53 jaar oud; getrouwd met Debra; vader van twee kinderen, Tijn en Vere; wonend in Amsterdam; afgestudeerd Communicatie Wetenschap aan de Universiteit van Amsterdam; gewerkt bij onder meer Amsterdam RAI en MPG.today; daarna lange tijd freelance gewerkt voor onder meer AS Watson (Kruidvat,Trekpleister), Action en JUMP! Retail. Sinds 1 juli 2020 in dienst bij Blokker, verantwoordelijk voor merk, campagnes, promo, private label, CRM, loyalty, website en e-commerce.

Sissy Willemsen

Sissy Willemsen

Clarity

Sissy Willemsen is Junior Account Executive bij Clarity. Een wereldwijd geïntegreerd communicatiebureau dat de verhalen vertelt van merken die de wereld verbeteren met technologie. Ze is afgestudeerd in aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en heeft daarmee een bachelor in Communicatiewetenschappen en een master in Business Administration met een specialisatie in Digital Marketing behaald.

Frank Quix

Frank Quix

Q&A

Frank Quix is algemeen directeur bij Q&A en werkte daarvoor bij Deloitte en E&Y. Frank geeft les aan de UvA aan de Anton Dreesmann leerstoel waar hij verantwoordelijk is voor de mastervakken Digital Retail Strategy, Retail Strategy & Marketing en voor Cases in Retail. Frank werkt voor een breed scala aan Brands & Retailers. Sinds 2019 is hij executive chairman van de EbeltoftGroup, waar Q&A een van member firms van is.

Gelijktijdige sessies