E-Commerce Live

How to survive als merk of lokale retailer

minutes presentation
Eduard Hoogenboom bol.com

Wat zijn de kwetsbaarheden en kansen van online in coronatijd? Kunnen alleen grote merken en retailers  overleven in het geweld van platformen en schaalvergroting? Bestaan fysieke winkels uiteindelijk niet meer? En gaat online uiteindelijk alleen over de laagste prijs? 

Het retaillandschap is de afgelopen jaren drastisch veranderd en met corona is er nog meer urgentie gekomen voor retailers om ook online aanwezig te zijn.

Eduard Hoogenboom, director Partner management van bol.com, wordt stevig aan de tand gevoeld over de rol en snelle opkomst van platformen.

Eduard Hoogenboom

Eduard Hoogenboom

bol.com

Na een studie Bedrijfskunde startte Eduard Hoogenboom als ondernemer, waarbij het bedrijf na drie jaar verkocht werd door een dochter van Ordina. Daarna werkte Eduard bij KPN, waar hij in twaalf jaar tijd doorgroeit in verschillende managementrollen. In 2013 maakt hij de overstap naar bol.com en is hij als teammanager betrokken bij het platform en haar ondernemers. Sinds 2016 is Eduard Director Partnerservice en daarmee verantwoordelijk voor een groot team dat dagelijks service verleent aan ondernemers. Sinds 2019 is Eduard commercieel verantwoordelijk voor het bol.com partnernetwerk.