Interne silo’s doorbreken binnen marketing en sales
Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen unilever in vijf business groups is verdeeld. Deze groepen zijn weer verdeeld in business units (regio’s) die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.
Het doel is om de transformatie binnen zowel marketing en sales te drijven en interne silo’s te doorbreken en te zorgen voor een optimale data gedreven consumer journey voor onze merken over alle consumer touchpoints. De integratie moet leiden tot betere samenwerking en versnelling op belangrijke onderwerpen als data strategie, content maar ook holistisch media planning. Deze reis gaat succesvol zijn als wij onze online groei weten te versnellen en ook onze penetratie en merkbekendheid groeien en versterken in alle generaties en nieuwe consumenten groepen. In de sessie zal ik ingaan op de achtergrond om tot deze set up over te gaan, hoe de nieuwe organisatie eruit ziet en de eerste resultaten delen die we nu al zien.