E-Commerce Live

Op grote schaal personaliseren in de doelgroep ‘jonge gezinnen’

10:40 30 minutes Stage 3
Gerben ten Thij Familyblend

‘De ene moeder is de andere niet’. Bij Familyblend weten we dit als geen ander. Maandelijks bezoeken miljoenen moeders (25 tot 45 jaar) onze platformen Kek Mama, Mamaplaats, Mama Magazine, Me-to-we en Baby op komst. Door slim gebruik te maken van onze data kunnen we deze moeders een persoonlijke ervaring bieden. We delen in specifieke groepen die wij Audiences noemen.

We verzamelen wat hun interessegebieden zijn en in welke levensfasen ze zitten. Zo kunnen we ons richten op lezers die vaak bezig zijn met bijvoorbeeld gezondheid, of fashion belangrijk vinden. Maar ook op lezers met jonge kinderen, of in de leeftijd van 6 tot 12. Inmiddels hebben we ruim 40 Audiences. We beperken de waste voor onze lezers en helpen onze klanten hun juiste doelgroep te bereiken.

Tijdens deze presentatie vertel ik waarom personalisatie binnen de doelgroep ‘jonge gezinnen’ zo belangrijk is, welke resultaten we hebben behaald en hoe we de implementatie hebben gedaan.

Gerben ten Thij

Gerben ten Thij

Familyblend

Gerben werkt inmiddels tien jaar met marketingdata. Hij heeft verschillende vormen van marketing gezien: B2B, retail, e-commerce en publishing. Met veel verschillende producten/diensten: beveiliging, brillen, wijn en koffie, een magazine en online platformen.

Gerben is altijd bezig met de vraag: hoe kunnen we data slim inzetten om onze marketing beter te maken? In zijn ervaring betekent beter: persoonlijker.

Gelijktijdige sessies