E-Commerce Live

The bol.com data candy store: How we optimize our platform with our own experimentation tool

16:00 30 minutes presentation Stage 5
Pim Nauts bol.com i.s.m. XebiaDenise Visser bol.com i.s.m. Xebia

Hoe gevoelig zijn bezoekers voor de voorraad van een artikel, heeft het zin dezelfde productaanbevelingen twee keer te tonen? Of om “Anderen bekeken ook” anders te noemen? Om dat uit te vinden, moet je testen. En feedback is de kern van testen. Met meer dan 1 miljoen bezoekers per dag kunnen we heel veel feedback verzamelen en op grote schaal experimenten doen om bol.com te verbeteren voor klanten en partners. En dat kan nog sneller met een eigen experimentation platform. Maar hoe en waarom dan? Welke data gebruiken we, en waarom? In deze sessie geven we je graag een kijkje in onze snoepkast met data en vertellen we hoe we nog sneller willen leren.

Pim Nauts

Pim Nauts

bol.com i.s.m. Xebia

Pim bouwt als Product Lead Data Science voor de real-time analytics en machine learning teams aan slimme & schaalbare systemen die bol.com relevant voor iedereen maken. Eerder werkte hij aan slimme contentsystemen, en voor bol.com was hij actief als e-commerce manager en consultant.

Denise Visser

Denise Visser

bol.com i.s.m. Xebia

Door de kennis van de studies Bedrijfskundige Informatica, Logistiek en Economie en Informatiekunde te combineren was al snel duidelijk dat Denise in een e-commerce omgeving aan de slag zou gaan. Dat werd zo’n 12 jaar geleden bol.com. Nu coördineert ze als Product Manager Experimentation de ontwikkeling van een eigen experimentation platform.

Gelijktijdige sessies