E-Commerce Live

Van Loyaliteitsprogramma naar Customer Engagement Platform

12:40 30 minutes Stage 3
Wouter van Horssen ING

In 2006 startte de Postbank met Rentepunten, een loyaliteitsprogramma om trouwe spaarders te bedanken en te belonen. Snel groeide het programma uit tot 1 van de grootste loyaliteitsprogramma’s in Nederland.

In 2018 veranderde het programma van naam van ING Rentepunten en ING Punten. Op het oog kleine verandering misschien, maar door de onderliggende doelstellingen én aanpak te veranderen wordt er nu een grotere impact gemaakt.

Wouter van Horssen

Wouter van Horssen

ING

Na zijn studie in Marketing en Business Administration begon Wouter van Horssen als Management Trainee bij ING. Daar vervulde hij diverse marketingfuncties. Sinds 2015 is Wouter als Product Owner Loyalty verantwoordelijk voor het loyaliteitsprogramma van ING. In 2018 veranderde het Loyaliteitsprogramma in een Engagement Platform dat aansluit bij de strategische uitgangspunten van ING. Resulterend in +30% meer gebruik van het programma en verbeterde klanttevredenheid.

Gelijktijdige sessies