E-Commerce Live

Wanneer zullen we langskomen? Vraagsturing bij het thuisbezorgen van boodschappen.

13:20 30 minutes presentation Stage 4
Niels Agatz Rotterdam School of Management

Digitale supply chains maken het mogelijk om de klantvraag actief te sturen door het (service) aanbod en de prijzen (of andere prikkels) dynamisch aan te passen. Ik presenteer over ons onderzoek naar vraagmanagement voor het thuisbezorgen van boodschappen in samenwerking met ORTEC en Albert Heijn Online. Hoe effectief zijn verschillende prikkels (prijzen/ groene labels) en kunnen we machine learning gebruiken om te bepalen welke tijdvensters aan te bieden?

Niels Agatz

Niels Agatz

Rotterdam School of Management

Niels Agatz is een internationaal erkend expert op het gebied van last-mile supply chains. Hij werkt als docent, onderzoeker en programmamanager aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University. Zijn onderzoek richt zich op het verbeteren van bedrijfsprocessen op basis van data en kwantitatieve methoden (optimalisatie, machine learning). 

Gelijktijdige sessies