Malelions en Flatline Agency: samen groeien en elkaar versterken
Zowel Malelions als Flatline Agency zijn toonbeelden van jonge, dynamische merken die opmerkelijke groeipercentages van tot wel 100% per jaar hebben behaald. Hun succes heeft geleid tot een leidende positie binnen hun respectieve segmenten, waardoor ze erkend worden als enkele van de snelst groeiende bedrijven in Nederland. Bovendien hebben ze een sterke internationale aanwezigheid opgebouwd die hun positie alleen maar verstevigt.
Na bijna vijf jaar van bestaan en het bereiken van een nieuw niveau van succes, is de brand welke om het bedrijf heen is gebouwd essentieel om te blijven groeien. Om dit te doen moet niet alleen het merk maar ook de digitale basis goed staan voor Malelions. In deze sessie vertellen Jimmy en Dylan hoe en waarom zij hun samenwerking begonnen zijn en waarom zij van een eCommerce platform als Lightspeed naar Shopify Plus gemigreerd zijn. Dit om gezamenlijk de bedrijven naar de volgende fase te pushen.
Tijdens het re-platforming staat een punt centraal: de brand. Zij zullen uitleggen hoe zij gezamenlijk de markt benaderen en hoe hun samenwerking hen in staat stelt om als merken zij aan zij te blijven groeien. Deze strategische alliantie versterkt hun individuele marktposities en schept synergiën die hun gezamenlijk groeipotentieel maximaliseren. Door hun krachten te bundelen kan Malelions innovatieve strategieën ontwikkelen en hun invloed uitbreiden, zowel op nationaal als internationaal niveau.
De re-platforming vanMalelions omvat meer dan alleen het bijwerken van het logo of de huisstijl; het is een strategische vernieuwing die gericht is op het versterken van hun merkidentiteit en marktpositie. Deze vernieuwing stelt hen in staat zich beter te positioneren in een competitieve markt en hun klantrelaties te verdiepen.
Een essentieel onderdeel van de rebranding is de focus op het realiseren van een nog positievere EBITDA. Dit is cruciaal omdat het de winstgevendheid, operationele efficiëntie en financiële gezondheid van de bedrijven bevordert, wat weer essentieel is voor intensieve marketingactiviteiten en verdere internationale expansie.
Centraal in hun strategie staat ook klantretentie en de ‘lifetime value’ van klanten. In de huidige markt is het behouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe klanten. Een sterk merk helpt een loyale klantenbasis op te bouwen die niet alleen herhaalaankopen doet, maar ook fungeert als ambassadeur voor het merk. Effectieve klantretentiestrategieën gaan verder dan uitstekende klantenservice; ze omvatten een voortdurende dialoog en engagement met klanten.
De combinatie van sterke branding, financiële stabiliteit en een toegewijde klantenbasis stelt Flatline Agency, Malelions in staat hun groei voort te zetten en zich verder te ontwikkelen als leiders in hun segment.
Wil je meer weten? Bezoek dan zeker onze presentatie op de mainstage of de roundtable discussie over branding, groei, klantenretentie en winstgevendheid in een neerwaartse markt