E-Commerce Live

SEO & AI: dit is hoe jouw webshop wint met SEO & Artificial Intelligence

11:20 30 minutes presentation Stage 1
Stijn Bergmans MvH Media

Artificial Intelligence is niet meer weg te denken uit het leven van een marketeer. Laat staan in een online strategie. Zo dus ook SEO. In de afgelopen anderhalf jaar zijn er tal van cases te vinden over het wel of niet gebruiken van AI in een SEO-strategie.

Mag je nu wel of niet teksten genereren en hoe (snel) prikt Google daar doorheen? Hoe zet je AI in om schaalbare SEO uit te voeren? Welke content heb ik nodig om als webshop te overleven in Google?

Wanneer je naar de zoekresultaten in Amerika kijkt, zie je dat Google als platform naar een webshop toe beweegt. Producten, visuals, video’s en informatieve resultaten ranken door elkaar heen. Vaak zelfs met AI-gestuurde samenvattingen die direct antwoord geven op hetgeen wat jij zoekt. Hoe ga jij je als webshop hierin onderscheiden?

Google is in beweging en de optimalisatie van jouw SEO-strategie zal moeten meebewegen. Aan de hand van praktijk voorbeelden laat Stijn zien wat je moet doen en wat je vooral niet moet doen om een winnende SEO-strategie op te stellen.

Stijn Bergmans

Stijn Bergmans

MvH Media

Stijn is dagelijks met een team van tien SEO-specialisten bezig om de organische vindbaarheid van meer dan honderd opdrachtgevers te verhogen. In zijn rol als Head of SEO en Innovatie is hij verantwoordelijk voor het innoveren en door ontwikkelen van SEO strategieën. Voorbeelden zijn het slim inzetten van AI en Big Data om zowel effectief als efficiënt resultaat te behalen. In zowel 2021 als 2022 werd Stijn uitgeroepen tot Beste SEO Consultant van de Benelux namens de Dutch Search Awards.

Gelijktijdige sessies