E-Commerce Live

Roy van Keulen

Roy van Keulen

Jumbo

Roy van Keulen is Executive Director Marketing & Online bij Jumbo. Hij houdt zich bezig met de ambitie om de leidende omnichannel speler te zijn, waarbij Jumbo top-of-mind is bij de klant wanneer het relevant is. Daarnaast zal Jumbo te maken krijgen met een ander soort klant, waardoor zowel de winkels als het online platform zich binnen de Jumbo-formule bewegen richting ‘personalised food’.

In een tijd dat online voor veel winkels nog toekomstmuziek was, hield hij zich er al mee bezig. Bij TomTom bouwde hij vanaf 2004 services en online uit, en laat hij de online omzet uitgroeien tot ruim tien procent van TomTom’s totale omzet. Bij zijn volgende werkgever Maxeda, moederbedrijf van o.a. doe-het-zelfzaken als Brico (BE) en Praxis – leidde hij de herpositionering ‘Voor de makers’, en zette hij het platform Voordemaker.nl in de markt. Van Keulen heeft een zwak voor bedrijven die geloven dat EBITDA het gevolg is van een tevreden klant.