Til je datastrategie naar een hoger niveau met een data maturity model
De mate waarin data wordt gebruikt om marketingactiviteiten te verbeteren verschilt sterk per organisatie.
Zo blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA dat slechts 42 procent van Nederlandse organisaties, die zich bezighouden met marketing, een marketingteam heeft dat data toepast. Het aantal organisaties dat volledig inzicht heeft in wat marketingactiviteiten opleveren ligt met 24 procent nog lager. En dat terwijl data de sleutel is tot marketingsucces.
Inzicht in data volwassenheid geeft niet alleen aan in hoeverre je organisatie data goed toepast. Nog belangrijker is dat het verbeterpunten blootlegt om data maximaal te kunnen benutten.
In deze sessie neemt Tiffany je mee in het door haar zelf ontwikkelde data maturity model. Door diep in te gaan op elke fase van het model, kan jij straks bepalen waar jouw organisatie staat en wat het moet doen om data nog beter te benutten. Met een praktijkvoorbeeld laten we je zien hoe slimme inzet van data zorgt voor efficiëntere marketinginspanningen.