E-Commerce Live

Emotie in e-commerce: de reis van de Nationale Bioscoopbon

12:40 30 minutes presentation Stage 4
Marcel van Zwieten DotControlMara Janssen SelmoreIvar Schutte de Nationale Bioscoopbon

Hoe kun je een bestaand en enigszins verstoft product rebranden om zo een jonger en wijder publiek aan te spreken?

In plaats van een traditionele merkcampagne neer te zetten, werd besloten het product zelf te transformeren. In deze sessie ga je mee in de reis van een fysieke cadeukaart die zich heeft ontwikkeld tot een unieke digitale ervaring.

Met succes is een nieuwe e-commerce propositie neergezet voor de Nationale Bioscoopbon. Klanten hebben nu de mogelijkheid om een volledig gepersonaliseerde digitale Bioscoopbon te creëren, ‘bonvol’ verrassingen. Een unieke digitale ervaring voor zowel gever als ontvanger.

In deze sessie leer je meer over de emotie in e-commerce en hoe dit is ingezet in een digitale innovatie die de markt heeft ontwricht.

Marcel van Zwieten

Marcel van Zwieten

DotControl

Marcel is opgeleid als advertising creative maar hij is al sinds 1999 verliefd op pixels. Via de digitale wereld creëert hij ideeën waarmee hij betrokkenheid genereert tussen merken en hun doelgroepen. Met vele nationale en internationale awards in de kast en commerciële successen ten gevolg. Marcel is een creatief leider en partner van DotControl, The Engagement Agency. Een digitaal bureau met kantoren in Rotterdam, Heerlen, Curacao en Portugal.

Mara Janssen

Mara Janssen

Selmore

Mara heeft een technische achtergrond. Ze studeerde af aan de TU Delft als industrieel ontwerper en heeft zich vervolgens ontwikkeld tot creatief strateeg. Ze is gespecialiseerd in het maximaliseren van het potentieel van merkideeën, met een nadruk op het creëren van consistente en treffende ervaringen op alle merktouchpoints.

Ivar Schutte

Ivar Schutte

de Nationale Bioscoopbon

Ivar heeft de afgelopen jaren meerdere organisaties, waaronder ASN Bank, de Hartstichting en Pathé begeleid bij het aanscherpen van hun merkpositionering. Sinds 2020 is hij Algemeen Directeur bij de Nationale Bioscoopbon. De afgelopen twintig jaar heeft hij ruime ervaring opgedaan met het vertalen van strategische marketingvraagstukken naar effectieve campagnes.

Gelijktijdige sessies