E-Commerce Live

Retouren verminderen door het verbeteren van klantervaringen

13:20 30 minutes presentation Stage 6
Tony Majidi Akeneo

In 2023 werd de detailhandel geconfronteerd met maar liefst 743 miljard dollar aan retourzendingen, wat neerkomt op bijna vijftien procent van de totale omzet.

Deze retouren hebben niet alleen invloed op de financiële prestaties, maar hebben ook invloed op de klantervaring en dragen bij aan milieuverspilling. Sommige bedrijven hebben geprobeerd dit probleem aan te pakken door een strikt retourbeleid te implementeren, maar data wijst erop dat deze maatregelen nadelig kunnen werken voor merken.

Maar wat als je het aantal retourzendingen zou kunnen verminderen en tegelijkertijd de klantreis zou kunnen verbeteren? In deze sessie geeft Tony Majidi bruikbare inzichten en strategieën die worden gebruikt door toonaangevende merken zoals Havaianas, Puma en Forever 21.

Ontdek praktische manieren om retourzendingen te verminderen en tegelijkertijd de klantervaring te optimaliseren.

Tony Majidi

Tony Majidi

Akeneo

Tony is Senior Directeur Northern Europe bij Akeneo, de marktleider in Product Experience Management en Product Information Management oplossingen. De afgelopen vijftien jaar heeft hij gewerkt bij toonaangevende technologiebedrijven zoals Oracle, LinkedIn en Box in GTM rollen. Zijn passie voor e-commerce komt voort uit zijn tijd als oprichter van een start-up. Tony studeerde af met een M.Sc. aan de RSM Erasmus Universiteit Rotterdam.

Gelijktijdige sessies